Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 15 Μαΐου 2013

Ένας εννοιολογικός χάρτης για την οικογένεια

Ζήση Ανθή : Ιδέες για τη διεθνή ημέρα οικογένειας (15/5) στο νηπιαγωγείο .

Συζητώντας για την οικογένειά μου στο νηπιαγωγείο , με αφορμή τη Διεθνή ημέρα οικογένειας ( 15 Μαΐου ) 



Θέλετε να γνωρίσετε την οικογένειά μου ; Θέλετε να γνωρίσετε την οικογένεια΄των φίλων μου ; Αλήθεια από πόσα μέλη αποτελείτε η δική σας οικογένεια ; Χμμμ , Και τι είναι οικογένεια ; Ο παππούς και η γιαγιά που μένουν στο σπίτι , είναι κι αυτοί στην οικογένεια μου ; Και φυσικά είναι ! Αλλά , αυτό είναι προτιμότερο να το αποφασίσουν τα ίδια μέσα από τη συζήτηση !
Πόσα πράγματα κάνουμε ολόκληρη η οικογένεια μαζί ; Δείτε ΕΔΩ , αλλά σκεφτείτε κι άλλα ακόμη !! Πόσα πράγματα κάνω μαζί με τα αδέρφια μου ;
Τι κάνουν οι γονείς μου για μένα ; Τι έκαναν όταν ήμουν μωράκι ; Τι κάνουν στα αδέρφια μου ;
Μέσα στην οικογένειά μου νιώθω συναισθήματα πολλά !! Θέλω να σας πω σ' αγαπώ γιατί ... (συμπληρώστε την απάντηση του παιδιού )  Με στεναχωρείτε , όταν μου λέτε ή κάνετε ... Ζηλεύω , όταν ... κλπ 
Θα ήθελα να ζητήσω από την οικογένειά μου να ... (π.χ. με αφήνουν να παίζω περισσότερη ώρα , να βλέπω περισσότερη ώρα τηλεόραση , να τρώω μόνο μου , να είμαστε περισσότερες ώρες μαζί , να πάμε ένα ταξίδι σε ένα αγαπημένο προορισμό , να με εγγράψουν στο μπαλέτο ή σε μια ποδοσφαιρική ομάδα ή σε κάποιο άλλο αγαπημένο χόμπυ  ... ) 
Τι θα ήθελα  να αλλάξω στην οικογένειά μου ; Ίσως ένα ακόμη αδερφάκι ή ένα μεγαλύτερο σπίτι ή το να μην είναι τόσο υπερπροστατευτικοί μαζί μου ή ίσως δε θα ήθελα να αλλάξω και τίποτε !!
Τι θα ήθελα να κάνω με την οικογένεια μου ; Πάρα πολλά !! Θα ήθελα να είμαι όλη μέρα μαζί τους , να απολαμβάνω περισσότερα χάδια και φιλιά , να πάμε διακοπές .... να ... τα όνειρά δε σταματούν ποτέ , μα ούτε και τα δικά μου θέλω ! 
Μη και μη και μη και μη ... μα τι οικογένεια είναι αυτή !! Συζητάμε για τις απαγορεύσεις των γονέων μας ! Πόσες από αυτές είναι υπερβολικές , πόσες είναι για να μας προστατεύσουν από κάτι σημαντικό ; Αξίζει να το συζητήσουμε !
Βοηθάω τους γονείς μου ή μήπως περιμένω τα πάντα από αυτούς ; Πόσο σημαντική είναι η δική μου βοήθεια , όταν οι γονείς μου δουλεύουν ; Τι μπορώ να κάνω ανάλογα με την ηλικία μου κι εγώ για να βοηθήσω την οικογένειά μου ; 
Παραμυθένιες οικογένειες ... πόσο μοιάζουν με τη δική μου ; Τι λέτε για τη μαμά της Κοκκινοσκουφίτσας και τη συμβουλή της , να προσέχει τους κινδύνους  ή για τη μαμά κατσίκα (στο παραμύθι "Ο λύκος και τα 7 κατσικάκια " ) ; Τι λέτε για την οικογένεια με τις τρεις αρκούδες και τη Χρυσομαλλούσα ; 
Δείτε ακόμη για το ίδιο θέμα ΕΔΩ κι ΕΔΩ!!! 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου