Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 8 Μαΐου 2013

Ακροστιχίδες για τη γιορτή της μητέρας

Ζήση Ανθή : Εποπτικό υλικό και ιδέες για τη γιορτή της μητέρας .

Μάνα , μανούλα , μητέρα ... ας φτιάξουμε ακροστιχίδες για τη μαμά ! 

Η αγαπημένη μανούλα όλων των παιδιών μπορεί να δώσει κίνητρο στα ίδια ώστε να φτιάξουν πρωτότυπες , διαφορετικές ακροστιχίδες για τη δική τους μανούλα . 

Η μανούλα μου και τα χαρακτηριστικά της σε μια ακροστιχίδα (ορισμένα μπορεί να είναι αστεία , αλλά είναι μια πολύ καλή προφορική εργασιούλα για τα παιδιά , να αναζητούν επίθετα που χαρακτηρίζουν τη μαμά τους) .
Μ : μελιστάλαχτη , μορφωμένη , μελαχρινή , μικροκαμωμένη , μακιγιαρισμένη 
Α: αξιαγάπητη , αρχόντισσα , αξιολάτρευτη 
Ν: νοικοκυρά , ντροπαλή 
Ο:όμορφη
Υ: υπομονετική , υπερπροστατευτική 
Λ: λαμπερή 
Α: ανοιχτοχέρα , ανοιχτόκαρδη 

Τι είναι για τη μητέρα το παιδάκι της ; 
Μ: μωρό , μπουμπούκι
Α : αγάπη
Μ: μικρό
Α: αστέρι , αγγελούδι
ή 
Μ:μικρούλι , μωρό (για μια μητέρα , όσο κι αν μεγαλώσει το παιδί της , πάντα το αποκαλεί έτσι )
Η: ήλιος , ηλιαχτίδα 
Τ: τερατάκι (χαριτολογώντας)
Ε: εξυπνούλη/α , ευτυχία
Ρ: ρόδο (από το ροδαλό χρώμα ου έχουν τα μωρά )
Α: αστέρι , αγγελούδι , αγάπη 

Τα γλυκά λογάκια της μανούλας σε ακροστιχίδα : 
Μ: ματάκια μου , μουτράκι μου , μπουμπουκάκι μου
Α: αγάπη μου , αγόρι μου (για τη λέξη "κορίτσι μου ' , μπορούμε να φτιάξουμε μια ακροστιχίδα με τη λέξη μαμάκα ) 
Μ: μωρό μου , μπεμπούλα/η μου (για τα μικρούλια) , μικρούλη/α μου 
Α: αγγελούδι μου , αστέρι μου ...
Γράψτε κι εσείς τα δικά σας γλυκά λογάκια και σκεφτείτε κι άλλες όμορφες λεξούλες που ακούτε από τη δική σας μανούλα  ... κι ας μην μπαίνουν στην ακροστιχίδα ! Μπορεί να γίνει μια όμορφη αλφαβήτα με γλυκές λεξούλες !

Η λέξη μαμά είναι από τις πρώτες που καταφέρνουν να γράψουν τα παιδιά . Τι σημαίνει για τα ίδια , όμως ; 
Μ: μέλι , μαργαριτάρι
Α: αγάπη
Μ: μελωδία
Α: αγκαλιά
ή τι κάνει η μητέρα για το παιδί της ;
Μ: μαγείρεμα , μπάνιο , μπουγάδα 
Α:αγκαλιά
Ν:νανούρισμα , ντύσιμο
Α:αγάπη , αλλά και ανάγνωση , ανάπτυξη (καθώς αυτή φροντίζει για την ολόπλευρη ανάπτυξη του παιδιού της ) .

Και κάποιες ακροστιχίδες για τη γιορτή της μητέρας σαν φύλλα εργασίας , είτε ελεύθερα (για να αφήσουμε τα παιδιά να αυτενεργήσουν καινα βάλουν τη δική τους πινελιά )  είτε με εικόνες -λέξεις . Προτίμησα να έχω τις εικόνες - λέξεις - πίνακας αναφοράς μέσα στο ίδιο φύλλο εργασίας , γιατί η εμπειρία μου στην τάξη έδειξε ότι έπρεπε ή να εκτυπώσω τόσους πίνακες αναφοράς όσα και τα τραπεζάκια εργασίας ή των νηπίων ή να σηκώνονται συνέχεια από τη θέση τους για να συμβουλευτούν τον πίνακα αναφοράς που έχω τοποθετήσει στο ταμπλό της παρεούλας !





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου