Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Παρασκευή 24 Ιανουαρίου 2014

Η Χρυσομαλλούσα ... και οι λέξεις σε -ούσα

Ζήση Ανθή : Η Χρυσομαλλούσα , ιδέες για το νηπιαγωγείο .

Η Χρυσομαλλούσα αναδιηγείται το παραμύθι της





 Η Χρυσομαλλούσα μιλά και χρησιμοποιεί μόνο ρήματα σε -ούσα . Καταγράφουμε όσα μας λένε τα παιδιά και προσπαθούμε να αναδιηγηθούμε το παραμύθι της , σα να μιλούσαμε σε παρελθοντικό χρόνο . Στο νηπιαγωγείο , βέβαια , δε μας ενδιαφέρει να ονομάσουμε το χρόνο . 

Η Χρυσομαλλούσα και οι τρείς αρκούδες

Το όνομα μου είναι Χρυσομαλλούσα ,
στο δάσος κοντά κατοικούσα !
Απ’ το παράθυρο κοιτούσα ,
τους γονείς μου καρτερούσα ,
κι επειδή αυτοί αργούσαν … ανησυχούσα
Έτσι μέσα στο δάσος περπατούσα ,
καλάθι στα χέρια μου κρατούσα
κι όλα τα ζωάκια τα ρωτούσα !
Αυτούς , στ’ αλήθεια αναζητούσα
και φίλους πολλούς λαχταρούσα ,
αχ, πόσο θα’ θελα κι εγώ να αποκτούσα !
Πέρασε η ώρα και πεινούσα ,
καθώς στο δάσος μέσα τριγυρνούσα !
Δεξιά κι αριστερά όλο κοιτούσα ,
τον κίνδυνο  διόλου δεν αψηφούσα  !
Μάζευα μαργαρίτες και τις μαδούσα ,
τα ζωάκια με χαρά χαιρετούσα
κι όλο χοροπηδούσα !
Πάνω στις πέτρες σκουντουφλούσα
κι απ’ τ’ αγκάθια , αχ , πως πονούσα !
Πέρασε η ώρα κι ήδη πεινούσα ,
λίγο ζεστό φαγάκι λαχταρούσα !
Να περπατήσω άλλο δε μπορούσα ,
κουράστηκα με τα παπούτσια που φορούσα !
Σπιτάκι , ξάφνου είδα! Αχ , σ’ αυτό να ζούσα ,
φίλους να έβρισκα που τόσο ποθούσα ,
τι όμορφα στ’ αλήθεια θα περνούσα !
Όλα τους τα είπα , για όλα τους μιλούσα ,
τη βαρετή ζωή μου δεν τη νοσταλγούσα .
Με το μικρό αρκουδάκι έπαιζα και γελούσα
και γλυκά του τραγουδούσα !
Τους γονείς όμως αγαπούσα
και τους φίλους μου με λύπη αποχαιρετούσα ,
όμως τους υποσχέθηκα πως θα ξαναγυρνούσα !!





1 σχόλιο: