Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τρίτη 18 Νοεμβρίου 2014

Δικαίωμα στη διατροφή

Ζήση Ανθή : Μιλώντας για το δικαίωμα των παιδιών στη διατροφή ( 20 Νοεμβρίου )

Φωτογραφικό υλικό και στιχάκια 


























Έχω δικαίωμα να έχω φαγητό , 
ελεημοσύνη να μην κάνω για να το αποκτώ !!!! 

Έχω δικαίωμα να έχω φαγητό , 
στα σκουπίδια να μην το αναζητώ !!!

Έχω δικαίωμα να τρώω υγιεινά , 
5 γεύματα καθημερινά ! 

Έχω δικαίωμα να τρώω φρούτα , λαχανικά , κρέας και ψάρια ... 
απ' όλες τις ομάδες τροφίμων τακτικά !!

Έχω δικαίωμα να υπάρχει σαλάτα πάντα στο τραπέζι , 
με την ποιότητα του φαγητού μου κανένας να μην παίζει !!!!!

Έχω δικαίωμα να τρώω πρωινό , 
ενέργεια να μου δίνει , όταν πάω στο σχολειό !

Έχω δικαίωμα να έχω κολατσιό ... 
να μη λιποθυμήσω στο σχολειό !!!

Έχω δικαίωμα να τρώω υγιεινά , 
τρόφιμα με λιγότερα λιπαρά !!

Έχω δικαίωμα να μάθω να τρώω σωστά 
και ν' αποφεύγω τα τρόφιμα τα βλαβερά !!!!

Έχω δικαίωμα να τρώμε όλοι μαζί , 
όχι μονάχα όταν είναι γιορτή !!!!

Έχω δικαίωμα να μάθω να χρησιμοποιώ 
τα μαχαιροπίρουνα για το φαγητό !!!

Έχω δικαίωμα να τρώω κι εγώ με το κουτάλι , 
όπως τρώνε σε άλλα μέρη άλλοι !!! 

Έχω δικαίωμα να τρώω σ' ε΄να πιάτο 
... κι όχι στη γη κάτω !!! 

Έχω δικαίωμα στα εργοστάσια που τρόφιμα παρασκευάζουν ,
τα συστατικά όλα στην ετικέτα να τα βάζουν !!!! 

Έχω δικαίωμα στα εργαστήρια που τρόφιμα ετοιμάζουν , 
τα καπελάκια τους να βάζουν 
και την υγεία μας , ας τη λογαριάζουν !!!! 

Έχω δικαίωμα να διαμαρτυρηθώ ,
αν το φαγητό μου δεν είναι καθαρό !!

Έχω δικαίωμα ν' ακολουθώ συγκεκριμένη διατροφή 
και τρόφιμα με γλουτένη ν' αποφεύγω ως τροφή !!!!! 

Έχω δικαίωμα να τρώω al dente τα ζυμαρικά , 
να τρώω πάντα ωμά τα λαχανικά 
και να ελέγχω την υγεία μου τακτικά !!!!

Έχω δικαίωμα να μην τρώω 
τρόφιμα μεταλλαγμένα και γενετικά τροποποιημένα !!!!

Έχω δικαίωμα νέες γεύσεις να δοκιμάζω , 
νέα φαγητά στο διαιτολόγιό μου να βάζω !!!

Έχω δικαίωμα να  επιλέξω τι θα φάω 
και στη μανούλα να ζητήσω αυτό που αγαπάω !!!

Έχω δικαίωμα κι εγώ να μη φάω 
ένα μη εμφανίσιμο φαγητό !

Έχω δικαίωμα να μη φάω χοιρινό , 
γιατί η θρησκεία μου δε μου το επιτρέπει αυτό !
( Μουσουλμανικής καταγωγής ) 

Εμπνευσμένο από τη φράση της Κατερίνας Τζαβάρα :" Δεν έχω δικαίωμα κι εγώ να διαλέγω το φαγητό μου ;" από το βιβλίο της : Έχω ένα μήνυμα για όλα τα παιδιά της γης .

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου